När väl våren kommer så går det undan! För bara någon vecka sedan var det snö och riktigt kallt och den senaste frostnatten är bara en vecka bort. Men när det blir några dagar med sol och värme så tar det genast fart i trädgården. Även om jag försöker gå en runda varje dag så hinner jag ändå knappt med att fånga alla framstegen. Idag blev jag riktigt förvånad över hur snabbt vitlökarna som jag satte i november kommit igång och växa. De hann precis etablera sig och sticka upp några försiktiga blad innan vintern kom. Nu har de efter vinterns vila tagit fart och blasten är dryga decimetern. Ska bli så spännande att se hur skörden blir, detta premiärår för vitlök!

Vitlöksodling